Leczenie niepłodności

Czym jest niepłodność?

Niepłodność oznacza niemożność poczęcia dziecka. Parę można uznać za niepłodną, jeżeli kobieta nie zachodzi w ciążę po roku regularnego współżycia z partnerem bez stosowania środków antykoncepcyjnych. Niepłodność pierwotna oznacza, że kobieta nigdy nie zaszła w ciążę, niepłodność wtórna natomiast, że przynajmniej raz była w ciąży.

Problemy z koncepcją dotyczą coraz większej liczby osób na całym świecie. Szacuje się, że obecnie co szósta para jest dotknięta problemami związanymi z rozrodem. W 20-30% przypadków przyczyna leży po stronie kobiety lub mężczyzny, natomiast nieprawidłowości u obojga partnerów jednocześnie diagnozuje się u 25-40% par. Tak zwana niepłodność idiopatyczna, czyli o nieznanej przyczynie, dotyczy 10-20% osób starających się o dziecko.

Przyczyny niepłodności są bardzo różnorodne, od stosunkowo prostych do eliminacji czynników związanych z codziennym trybem życia Pacjenta, do szeregu chorób, mogących dotykać zarówno kobiety, jak i mężczyzn. Niezbędna jest więc kompleksowa diagnostyka i odpowiednie, indywidualnie dobrane leczenie, które da największą szansę na powodzenie terapii bez narażania Pacjentów na przeprowadzanie niepotrzebnych zabiegów i procedur.

Do najczęściej spotykanych przyczyn niepłodności zaliczamy:

• czynnik męski – nieprawidłowa jakość nasienia

• czynnik jajnikowy – zaburzenia owulacji

• czynnik jajowodowy – niedrożność jajowodów, zrosty

• czynnik szyjkowy – nieprawidłowa interakcja plemniki - śluz szyjkowy

• czynnik maciczny – nieprawidłowości anatomiczne i funkcjonalne.

Zięba Clinic © 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone. Katowice, Częstochowa, Bielsko, śląskie

Projekt i wykonanie: Media Partner / Reklama / Katowice