Badania prenatalne

I trymestr

Badania w I trymestrze ciąży

Badania prenatalne w pierwszym trymestrze wykonuje się między 11 tygodnie a 13 tygodniem + 6 dni.

Jakie badania należy wykonać w I trymestrze?

• USG  3D lub 4D - celem badania jest oszacowanie statystycznego ryzyka wad  płodu oraz określenie wieku ciążowego.

Lekarz podczas badania ocenia :

• długość płodu
  • pomiary głowy, tułowia oraz kończyn
  • narządy wewnętrzne ( serce, mózg, pęcherz moczowy, żołądek oraz kręgosłup)
  • przezierność karkowa ( NT) - na podstawie tego pomiaru można oszacować ryzyko wad genetycznych, wad serca oraz wad innych narządów. Zakresy niemieszczące się w normach są wskazaniem do rozszerzenia diagnostyki prenatalnej.

Badanie można nagrać na płytę DVD.

• Test PAPP-A - ( test podwójny) - zaleca się  jego wykonanie  każdej ciężarnej kobiecie. Badanie  wykonywanie jest z krwi  mamy i pozwala ocenić ilość białka PAPP-A oraz wolnego Beta hCG. Na postawie otrzymanych wyników oraz badania USG lekarz specjalista może oszacować ryzyko wystąpienia wad genetycznych płodu. W przypadku podwyższonego i wysokiego ryzyka wskazane jest wykonanie dalszej diagnostyki prenatalnej. Pacjentka zawsze ma do wyboru zarówno metody nieinwazyjne ( Test Sanco lub Sanco Plus) lub metody inwazyjne ( amniopunkcja).

Jak przygotować się do badania?

• Badanie wykonywanie jest z krwi mamy, nie trzeba być na czczo
  • Zaleca się wykonanie Testu PAPP-A w dniu USG
  • Okres oczekiwania na wynik do 7 dni roboczych

•  Test SANCO lub SANCO Plus- jest to nieinwazyjny genetyczny test prenatalny, który określa ryzyko :
  • Trisomii chromosomu 21 ( Zespół Downa)
  • Trisomii chromosomu 18 ( Zespół Edwardsa)
  • Trisomii chromosomu 13 ( Zespół Patau)
  • aneuploidie chromosomów płci
  • kilkanaście zespołów wad wrodzonych spowodowanych innymi nieprawidłowościami chromosomowymi

Test wykonywany jest z krwi mamy. Wykrywalność utrzymuje się na poziomie 99,5%. Wysoka wrażliwość tego testu umożliwia wykluczenie lub potwierdzenie wad płodu bez wykonywania amniopunkcji, która jest obarczona ryzykiem powikłań zarówno dla matki jak i płodu.

Kiedy możemy wykonać test SANCO i SANCO Plus ?

• między 10 a 24 tygodniem ciąży
  • w ZiębaClinic od poniedziałku do czwartku między godziną 8..00-16.00

Jaki jest czas oczekiwania na wynik ?

• Test SANCO - do 7 dni roboczych
  • Test SANCO Plus do 11 dni roboczych

Jak działamy w Zięba Clinic?

Pierwsza wizyta

Uzyskacie Państwo szczegółowe odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące tematyki leczenia niepłodności. Ustalimy również plan postępowania.

Diagnostyka

Problemy z zajściem w ciążę mogą mieć różnorodne przyczyny. Niezbędna jest więc kompleksowa, indywidualnie dobrana diagnostyka niepłodności.

Po postawieniu diagnozy rozpoczynamy leczenie niepłodności. Stosujemy różnorodne, nowoczesne i sprawdzone metody.

Umów się na wizytę już dziś »

Zięba Clinic prowadzi Politykę Bezpieczeństwa ochrony danych osobowych, której treść została opracowana w oparciu o wytyczne zawarte w następujących aktach prawnych:

Polityka obowiązuje wszystkich pracowników Zięba Clinic oraz dostawców i podmioty współpracujące, mających jakikolwiek kontakt z danymi osobowymi objętymi ochroną.

Przetwarzanie danych osobowych w Zięba Clinic odbywa się w wersji papierowej oraz za pomocą systemów informatycznych.

W ramach Polityki Bezpieczeństwa wdrożono "Instrukcje Zarządzania Systemem Informatycznym służącym do przetwarzania Danych Osobowych"