Endokrynologia

Choroby tarczycy / Niedoczynność tarczycy

hypotyreoza

Zespół kliniczny spowodowany niedoborem tyroksyny, a w rzadkich przypadkach zmniejszoną wrażliwością tkanek na hormony tarczycy. Występuje częściej u kobiet niż u mężczyzn, stosunek zachorowań wynosi 5:1.

Przyczyny:

• uszkodzenie gruczołu tarczowego - przyczyna pierwotna
  • choroba Hashimoto
  • Jatrogenna
  • niedobór jodu
  • genetyczne i inne
  • uszkodzenie ośrodków nadrzędnych podwzgórza lub przysadki - pochodzenia ośrodkowego
  • guzy okolicy podwzgórza i przysadki
  • choroby zapalne, uraz i inne
  • zmniejszona reaktywność tkanek na hormony tarczycy

Objawy:

• sucha, pogrubiała, łuszcząca się i chłodna skóra
  • obrzęki tkani podskórnej(myxooedema)
  • zmniejszona tolerancja wysiłku
  • bradykardai
  • uporczywe zaparcia
  • kamica pęcherzyka żółciowego
  • niedokrwistość
  • senność, demencja, brak zainteresowania otoczeniem

Leczenie:

Substytucja hormonami tarczycy

Jak działamy w Zięba Clinic?

Pierwsza wizyta

Uzyskacie Państwo szczegółowe odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące tematyki leczenia niepłodności. Ustalimy również plan postępowania.

Diagnostyka

Problemy z zajściem w ciążę mogą mieć różnorodne przyczyny. Niezbędna jest więc kompleksowa, indywidualnie dobrana diagnostyka niepłodności.

Po postawieniu diagnozy rozpoczynamy leczenie niepłodności. Stosujemy różnorodne, nowoczesne i sprawdzone metody.

Umów się na wizytę już dziś »

Zięba Clinic prowadzi Politykę Bezpieczeństwa ochrony danych osobowych, której treść została opracowana w oparciu o wytyczne zawarte w następujących aktach prawnych:

Polityka obowiązuje wszystkich pracowników Zięba Clinic oraz dostawców i podmioty współpracujące, mających jakikolwiek kontakt z danymi osobowymi objętymi ochroną.

Przetwarzanie danych osobowych w Zięba Clinic odbywa się w wersji papierowej oraz za pomocą systemów informatycznych.

W ramach Polityki Bezpieczeństwa wdrożono "Instrukcje Zarządzania Systemem Informatycznym służącym do przetwarzania Danych Osobowych"