Zdrowie i uroda

Lipoliza iniekcyjna - adipocytoliza

Zabieg lipolizy iniekcyjnej polega na podaniu do tkanki tłuszczowej roztworu fosfatydylocholiny, która ma działanie lipolityczne. Lipoliza nie jest metodą odchudzania, a jedynie modelowania sylwetki. Zabieg przeznaczony jest dla osób stosunkowo szczupłych z niewielkim, lokalnym nagromadzeniem tkanki tłuszczowej, którego nie można pozbyć się przy pomocy intensywnych ćwiczeń i diety.

Okolice ciała najczęściej poddawane zabiegowi to podbródek, brzuch, pośladki, biodra, ramiona. Zabieg pozwala również na eliminację miejscowych nagromadzeń tłuszczu na plecach, nad kolanami a także znajduje zastosowanie w leczeniu tłuszczaków.

Fosfatydylocholina jest wstrzykiwana, w ściśle ustalonej przez lekarza dawce, bezpośrednio do tkanki tłuszczowej, która ma być redukowana. Fosfatydylocholina może być wstrzykiwana metodą wielu nakłuć, w której wybrana powierzchnia skóry poddawana jest serii zastrzyków - nakłucia są prawie bezbolesne i wykonywane są cieniutką igłą w małych odstępach lub metodą wachlarza , w której wykonujemy pojedyncze wkłucie i rozprowadzamy roztwór fosfatydylocholiny długą igłą, w określonym obszarze. Po zabiegu może pojawić się obrzęk, zaczerwienienie lub nawet siniaki. Okolica poddana zabiegowi może swędzieć i lekko boleć. Te dolegliwości zwykle ustępują w przeciągu 4-5 dni. Dolegliwości możemy zmniejszyć zażywając leki antyhistaminowe i tradycyjne środki przeciwbólowe.

Kwalifikacja pacjenta do zabiegu odbywa się w oparciu o wywiad oraz badanie USG z oceną grubości i rozmieszczenia tkanki tłuszczowej.

Przeciwwskazania:

• ciąża i okres karmienia piersią
  • choroby autoimmunologiczne
  • choroby nowotworowe
  • cukrzyca
  • ciężkie choroby wątroby, nerek
  • zła krzepliwość krwi
  • zaburzenia miesiączkowania
  • ostre i przewlekłe infekcje
  • alergie
  • stwierdzona nadwrażliwość na kwas benzoesowy (konserwant), witaminę E, B

Objawy niepożądane mogące wystąpić po zabiegu:

• obrzęk
  • zaczerwienienie
  • siniaki
  • krwiaki
  • wrażliwość na ucisk i dotyk okolicy poddawanej zabiegowi
  • ból w miejscu zabiegu
  • świąd
  • uczucie bycia chorym

Zabieg zazwyczaj należy powtórzyć od 2 do 5 razy. Odstępy pomiędzy zabiegami powinny wynosić 3-8 tygodni. Możliwy jest brak efektów leczenia, lecz stwierdza się go jedynie u 2% pacjentów.

Zięba Clinic © 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone. Katowice, Częstochowa, Bielsko, śląskie

Projekt i wykonanie: Media Partner / Reklama / Katowice