Zdrowie i uroda

Zabiegi wypełniania zmarszczek i modelowania kształtu ust przy użyciu kwasu hialuronowego

Zabieg wypełniania zmarszczek polega na podaniu substancji wypełniających w dno zmarszczki, powodując jej wypchnięcie, co daje efekt jej spłycenia lub całkowitego usunięcia. Kwas hialuronowy używany do wypełniania zmarszczek jest naturalnym składnikiem skóry każdego człowieka.

Ma on postać elastycznego, przezroczystego żelu, który po wprowadzeniu do skóry daje bardzo naturalne efekty. Po wstrzyknięciu preparatu w linię zmarszczki lub usta wiąże on duże ilości wody powodując zwiększenie objętości danej okolicy. Zabieg trwa około 30 minut. Rezultat pacjent może zobaczyć od razu po zabiegu. Wypełniacze stosuje się w celu korekcji bruzd nosowo-wargowych, opadniętych kącików ust, zmarszczek okolicy oczu oraz międzybrwiowych, w celu dodania objętości policzkom oraz do modelowania i powiększania ust. Efekt utrzymuje się od 6 do 8 miesięcy lub dłużej. W celu podtrzymania efektu można dostrzyknąć kwas hialuronowy w uprzednio korygowane miejsca po upływie tego czasu. Po zabiegu modelowania i zwiększania objętości ust efekt utrzymuje się zwykle około 6 miesięcy.

Kwas hialuronowy jest podawany za pomocą bardzo cienkiej igły. Aby zmniejszyć doznania bólowe podczas podawania wypełniacza, można znieczulić skórę za pomocą kremu Emla lub zastosować znieczulenie przewodowe lub nasiękowe.

Przeciwwskazania:

• ciąża i okres karmienia piersią
  • choroby o podłożu autoimmunologicznym (np. toczeń układowy, RZS)
  • skłonność do powstawania blizn przyrosłych
  • aktywny proces zapalny na skórze, wirusowy lub bakteryjny (np. aktywna opryszczka)
  • nadwrażliwość na kwas hialuronowy
  • choroby metaboliczne (np. niewyrównana cukrzyca)
  • stosowanie leków przeciwkrzepliwych i NLPZ
  • stosowanie w przeszłości wypełniaczy permanentnych w miejscach, które mają być poddane terapii

Należy odstawić aspirynę (jeżeli jest to możliwe) na 7 dni przed zabiegiem aby zmniejszyć ryzyko krwawień i zasinień w miejscu iniekcji. Palenie tytoniu powoduje szybsze rozkładanie kwasu hialuronowego, dlatego efekty u palaczy tytoniu utrzymują się krócej.

Objawy niepożądane:

• reakcje zapalne (zaczerwienienie, obrzęk, rumień, itp.) swędzenie, ból przy dotyku mogące utrzymywać się do tygodnia po zabiegu
  • krwiaki w miejscu podania
  • zgrubienia lub grudki w miejscu podania
  • rzadko występujące przebarwienia w miejscu wstrzyknięć
  • bardzo rzadko mogące wystąpić ropnie, ziarniniaki oraz nadwrażliwość na wstrzyknięcie kwasu hialuronowego

Po zabiegu należy unikać ekspozycji słonecznej i solarium, przez okres przynajmniej tygodnia, aby uniknąć przebarwień w miejscu iniekcji. Wskazane jest stosowanie ochrony przeciwsłonecznej przynajmniej przez pierwszy tydzień po zabiegu (krem z filtrem UV 50+). Należy unikać gorących kąpieli i sauny. W dniu zabiegu nie wskazane jest uprawianie sportów i spożywanie napojów alkoholowych.

Zięba Clinic © 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone. Katowice, Częstochowa, Bielsko, śląskie

Projekt i wykonanie: Media Partner / Reklama / Katowice