Choroby zakaźne

Diagnostyka / Bolerioza

Bolerioza

Borelioza:

Borelioza jak wiadomo jest jednostka chorobową wywołania przedostaniem się bakterii (Borella burgdorferi) do organizmu człowieka. Do zakażenia boreliozą może dojść, gdy kleszcz zaczyna wydzielać ślinę i zawartość jelita środkowego do rany osoby, którą zaatakował.

W ostatnich latach odnotowujemy znaczy wzrost występowania Boreliozy u pacjentów w różnym wieku. Dlatego tak ważne jest, aby w przypadku ugryzienia przez kleszcza lub wystąpienia rumienia skontaktować się z specjalistą w celu diagnostyki oraz leczenia.

Warto poznać objawy boreliozy, aby wcześnie wykryć chorobę. W boreliozie ważna jest szybka diagnostyka.

• Rumień wędrujący - to pierwszy charakterystyczny objaw boreliozy, jednak występuje tylko u 30 procent zarażonych tą chorobą odkleszczową. Pojawia się z reguły 1-3 tygodnie po kontakcie z kleszczem.
  • gorączka,
  • zawroty głowy,
  • dreszcze,
  • ból gardła,
  • bóle i sztywność stawów,
  • osłabienie,
  • drętwienie kończyn,
  • spadek masy ciała,
  • uderzenia gorąca,
  • kłopoty z mową,
  • napady bezsenności.

Nie czekaj, aż wystąpią objawy !

Od razu, gdy podejrzewasz, że ugryzł Cię kleszcz skontaktuj się z specjalista!

W naszej klinice wykonasz szczegółową diagnostykę w kierunku Boreliozy oraz koinfekcji .

Umów się na wizytę do lek.med. Karolina Muller. Zadzwoń!

Umów się na wizytę już dziś »

Zięba Clinic prowadzi Politykę Bezpieczeństwa ochrony danych osobowych, której treść została opracowana w oparciu o wytyczne zawarte w następujących aktach prawnych:

Polityka obowiązuje wszystkich pracowników Zięba Clinic oraz dostawców i podmioty współpracujące, mających jakikolwiek kontakt z danymi osobowymi objętymi ochroną.

Przetwarzanie danych osobowych w Zięba Clinic odbywa się w wersji papierowej oraz za pomocą systemów informatycznych.

W ramach Polityki Bezpieczeństwa wdrożono "Instrukcje Zarządzania Systemem Informatycznym służącym do przetwarzania Danych Osobowych"