Nadczynność tarczycy

Hipertyreoza – nadczynność tarczycy

Nadczynność tarczycy – hipertyreoza – zespół, który rozwija się na skutek zwiększonej syntezy i/lub uwalniania hormonów tarczycy.

Przyczyny:

Przyczyny zależą od wieku, zaopatrzenia w jod i predyspozycji genetycznych.

W krajach rozwiniętych, przy dostatecznej podaży jodu u dorosłych podobnie jak u dzieci główną przyczyną stanowiącą 90% są procesy autoimmunologiczne nadczynności tarczycy czyli choroba Graves Basedowa i choroba Hashimoto w fazie hashitotoxicosis.

W drugiej kolejności mnogie guzki nadczynne choroba Plummera, pojedynczy guz Goetscha.

Jatrogenna nadczynność tarczycy – stosowanie leków(amiodaron, interferon, węglan litu, interleukna, nadmierne dawki tyroksyny.

Objawy:

• rozszerzone naczynia skórne
  • zwiększona potliwość
  • zanik podściółki tłuszczowej
  • wypadanie włosów
  • zwężenia dróg oddechowych, zwiększone zapotrzebowanie na tlen, duszność
  • zaburzenia rytmu serca o charakterze skurczów dodatkowych nadkomorowych i migotanie przedsionków
  • tachykardia
  • nadciśnienie tętnicze
  • biegunki i zaburzenia wchłaniania
  • anemia
  • tremor – drżenie drobnofaliste rąk
  • zmniejszona płodność, ginekomastia
  • osteopenia, osteoporoza

Leczenie:

Leczenie odbywa się w zależności od przyczyny – zachowawcze, operacyjne, radiojodoterapia.

Zięba Clinic
prowadzi Politykę Bezpieczeństwa ochrony danych osobowych, której treść została opracowana w oparciu o wytyczne zawarte w następujących aktach prawnych:

Polityka obowiązuje wszystkich pracowników
Zięba Clinic
oraz dostawców i podmioty współpracujące, mających jakikolwiek kontakt z danymi osobowymi objętymi ochroną.

Przetwarzanie danych osobowych w
Zięba Clinic
odbywa się w wersji papierowej oraz za pomocą systemów informatycznych.

W ramach Polityki Bezpieczeństwa wdrożono „Instrukcje Zarządzania Systemem Informatycznym służącym do przetwarzania Danych Osobowych”