Przewlekłe stany zapalne pochwy

Zapalenie pochwy to jedna z najczęstszych dolegliwości kobiecych.

Przyczyny stanów zapalnych mogą być różne. Najczęściej wynikają one z zakażenia bakteryjnego, grzybiczego lub rzęsistkowego.

Zapalenie pochwy może wynikać również z atrofii pochwy, czyli zaniku śluzówki, co najczęściej wynika z zaburzeń hormonalnych.

Leczenie zapalenia pochwy zależy od tego, co je wywołało, dlatego tak ważna jest prawidłowa diagnostyka i pobranie wymazu z pochwy przed przepisaniem leczenia. Najczęściej podaje się antybiotyki lub leki przeciwgrzybicze. Ważna jest też profilaktyka i utrzymanie prawidłowej flory bakteryjnej, dlatego zwykle zaleca się też stosowanie preparatów zawierających bakterie kwasu mlekowego.

W przypadku, gdy przyczyną zapalenia jest atrofia narządów płciowych możliwe jest poddanie się zabiegowi rewitalizującemu.

Jak przygotować się do badania?

• Badanie pobiera lekarz ginekolog podczas wizyty.
  • Kontrolne badanie może pobrać położna.
  • Wymaz kontrolny 14 dni po zakończeniu leczenia doustnego.
  • Wymaz kontrolny po 7 dniach od zakończenia leczenia dopochwowego.

Jaki jest czas oczekiwania na wynik?

• Czas oczekiwania na wyniki do 7 dni roboczych.
  • Po uzyskaniu zgody pacjenta wyniki zostaną przesłane na e-maila.

Zięba Clinic
prowadzi Politykę Bezpieczeństwa ochrony danych osobowych, której treść została opracowana w oparciu o wytyczne zawarte w następujących aktach prawnych:

Polityka obowiązuje wszystkich pracowników
Zięba Clinic
oraz dostawców i podmioty współpracujące, mających jakikolwiek kontakt z danymi osobowymi objętymi ochroną.

Przetwarzanie danych osobowych w
Zięba Clinic
odbywa się w wersji papierowej oraz za pomocą systemów informatycznych.

W ramach Polityki Bezpieczeństwa wdrożono „Instrukcje Zarządzania Systemem Informatycznym służącym do przetwarzania Danych Osobowych”