Urologia

Diagnostyka / Nietrzymanie moczu

Nietrzymanie moczu

Nietrzymanie moczu to wstydliwy problem, który utrudnia codzienne funkcjonowanie. Dotyczy kobiet i mężczyzn w każdym wieku, jednak wraz z upływem lat wzrasta ryzyko jego wystąpienia. Zdecydowanie częściej dotyka Pań – nawet 1 na 5 kobiet po 40 roku życia. Nietrzymaniu moczu u kobiet sprzyjają takie czynniki jak:

• otyłość,
  • operacje ginekologiczne,
  • przewlekłe zaparcia
  • przebyte ciąże
  • porody siłami natury.
  • zaburzenia hormonalne
  • menopauza

U mężczyzn przyczynia się do tego przerost i choroby gruczołu krokowego (prostaty).

Dlatego tak ważne jest, aby mężczyźni regularnie badali się urologicznie. Wizyta u lekarza specjalisty  z zakresu urologii umożliwia wczesną diagnostykę zaburzeń w układzie moczowo-płciowym.

Przyczyny i rodzaje nietrzymania moczu

Nietrzymanie moczu to jego mimowolne, niekontrolowane oddawanie moczu. Dzielimy je na

•  wysiłkowe nietrzymanie moczu,
  •  nietrzymanie moczu z nalegającym parciem
  •  mieszane nietrzymanie moczu.

Czynniki sprzyjające nasileniu się objawów:

• duży wysiłek fizyczny
  • kichnięcia,
  • kaszel
  • śmiech

Wysiłkowe nietrzymanie moczu, wiąże się z osłabieniem mięśni dna miednicy (Kegla). Pod wpływem rosnącego ciśnienia w pęcherzu moczowym mięśnie Kegla nie są w stanie prawidłowo zaciskać cewki moczowej.

Nietrzymanie moczu z naglącym parciem objawia się nagłą potrzebą oddania moczu z uczuciem parcia, które jest wywołane  nadmierną aktywnością mięśni pęcherza. Do takich sytuacji może dojść podczas nagłej zmiany pozycji ciała lub stosunku płciowego

Mieszane nietrzymanie moczu, łączy objawy nietrzymania wysiłkowego moczu wraz z uczuciem parcia.

Umów się na wizytę już dziś »

Zięba Clinic prowadzi Politykę Bezpieczeństwa ochrony danych osobowych, której treść została opracowana w oparciu o wytyczne zawarte w następujących aktach prawnych:

Polityka obowiązuje wszystkich pracowników Zięba Clinic oraz dostawców i podmioty współpracujące, mających jakikolwiek kontakt z danymi osobowymi objętymi ochroną.

Przetwarzanie danych osobowych w Zięba Clinic odbywa się w wersji papierowej oraz za pomocą systemów informatycznych.

W ramach Polityki Bezpieczeństwa wdrożono "Instrukcje Zarządzania Systemem Informatycznym służącym do przetwarzania Danych Osobowych"