Lipoliza iniekcyjna

Jakie niedoskonałości można skorygować dzięki lipolizie iniekcyjnej?

Zabieg lipolizy iniekcyjnej polega na podaniu do tkanki tłuszczowej roztworu fosfatydylocholiny, która ma działanie lipolityczne. Lipoliza nie jest metodą odchudzania, pozwala jedynie usunąć niewielkie, lokalne nagromadzenie tkanki tłuszczowej, której nie można pozbyć się przy pomocy ćwiczeń czy diety. Jest to doskonałe rozwiązanie, pozwalające na wymodelowanie podbródka. Okolice ciała, które można poddać zabiegowi obejmują również brzuch, pośladki, biodra, ramiona. Zabieg pozwala także na eliminację miejscowych nagromadzeń tłuszczu na plecach, nad kolanami. Lipoliza iniekcyjna znajduje zastosowanie w leczeniu tłuszczaków.

Jak przebiega zabieg lipolizy?

Kwalifikacja pacjenta do zabiegu odbywa się w oparciu o wywiad oraz badanie USG z oceną grubości i rozmieszczenia tkanki tłuszczowej.

Fosfatydylocholina jest wstrzykiwana, w ściśle ustalonej przez lekarza dawce, bezpośrednio do tkanki tłuszczowej, która ma być redukowana. Stosuje się dwie metody wprowadzania preparatu. Fosfatydylocholina może być wstrzykiwana metodą wielu nakłuć, w której wybrana powierzchnia skóry poddawana jest serii zastrzyków – nakłucia są prawie bezbolesne i wykonywane są cieniutką igłą w małych odstępach. Metoda wachlarza polega  na wykonaniu pojedynczych wkłuć i rozprowadzeniu roztworu  fosfatydylocholiny długą igłą, w określonym obszarze.

Przeciwwskazania:

• ciąża i okres karmienia piersią,
  • choroby autoimmunologiczne,
  • choroby nowotworowe,
  • cukrzyca,
  • ciężkie choroby wątroby, nerek,
  • zła krzepliwość krwi,
  • zaburzenia miesiączkowania,
  • ostre i przewlekłe infekcje,
  • alergie, stwierdzona nadwrażliwość na kwas benzoesowy (konserwant), witaminę E, B.

Przygotowanie do zabiegu:

Należy odstawić aspirynę, (jeżeli jest to możliwe) na 7 dni przed zabiegiem aby zmniejszyć ryzyko krwawień i zasinień w miejscu iniekcji.

Rekonwalescencja:

Po zabiegu możliwe jest wystąpienie niepożądanych skutków ubocznych takich jak:

• zaczerwienienie
  • obrzęk
  • siniaki, krwiaki
  • wrażliwość na ucisk i dotyk okolicy poddawanej zabiegowi, ból w miejscu zabiegu
  • świąd
  • uczucie bycia chorym.

Okolica poddana zabiegowi może swędzieć i lekko boleć. Te dolegliwości zwykle ustępują w przeciągu 4-5 dni. Dolegliwości możemy zmniejszyć zażywając leki antyhistaminowe i tradycyjne środki przeciwbólowe.

doktor Aleksandra Olejarska lekarz medycyny estetycznej rezydent chirurgii

Dr Aleksandra Olejarska

Lekarz medycyny estetycznej, Lekarz Rezydent Chirurgii

Daria Drańka-Bojarowska specjalista medycyny estetycznej chirurg

Dr n. med. Daria Drańka-Bojarowska

specjalista medycyny estetycznej, specjalista chirurg

Zięba Clinic
prowadzi Politykę Bezpieczeństwa ochrony danych osobowych, której treść została opracowana w oparciu o wytyczne zawarte w następujących aktach prawnych:

Polityka obowiązuje wszystkich pracowników
Zięba Clinic
oraz dostawców i podmioty współpracujące, mających jakikolwiek kontakt z danymi osobowymi objętymi ochroną.

Przetwarzanie danych osobowych w
Zięba Clinic
odbywa się w wersji papierowej oraz za pomocą systemów informatycznych.

W ramach Polityki Bezpieczeństwa wdrożono „Instrukcje Zarządzania Systemem Informatycznym służącym do przetwarzania Danych Osobowych”